Ik doe persoonlijk een poging om de van Woustraat beter op de kaart te zetten via ZieZoZuid maar tot nu toe krijg ik niet meer dan 25% van de winkeliers mee als sponsor. Terwijl de kosten van 10 euro per maand het toch niet kunnen zijn. Andere ideeen?
Inderdaad door het belachelijke parkeer beleid zijn veel klanten bang om te winkelen tussen 16.00 uur en 19.00 uur
Het boodschappen doen word hierdoor bijna niet mogelijk gemaakt als je telkens de kans loopt op een boete of nog erger dat je auto weg is gesleept.
Heb dit helaas in de v.wou regelmatig meegemaakt.
En even iets over de fietsers laten die zich maar eens aan de verkeersregels houden.
ad 1) Als de ondernemers geen klanten krijgen met spitsstopverbod, richten ze zich m.i. op de verkeerde klanten. Ik durf er overdag met de fiets niet te komen. Juist door het spitsstopverbod is de Van Wou in de avondspits nog enigszins begaanbaar.
Eigenlijk geloof ik ook niet dat winkels in zo'n in principe gezellige straat van autobezoekers afhankelijk zijn. Hoe dan ook past er maar ongeveer 1 auto tegelijk voor een winkel.
Het klopt inderdaad dat het winkelaanbod nog niet aansluit op de veranderde bewonerssamenstelling. Ik ben benieuwd wat mensen missen. Hier de dingen die ik mis (ik woon in de Tolstraat):
- Een leuk (eet)café waar je met wat vrienden gezellig een biertje kan drinken (De vluchtheuvel en Tapmarin zijn het niet echt - in de toekomst misschien wel op het Archiefterrein?).
- Een echt goede bakker (sorry croissanterie Van Wou en bakker Van Halm, maar jullie brood is niet echt fantastisch).
- Een leuke plek om tijdens de lunch een broodje te halen/eten.
- Een leuk terrasje.
Mijn favoriete dingen in de Buurt:
- Restaurants: Fa. Pekelhaaring, Krua Bhuppa, Revvan, Andalusia, Surinaamse tentjes
- Winkels: Genco en Pakistaans winkeltje ernaast
- De vele koffietentjes (Coffee Casa, Coffee Company, More Coffee, Coffee Company, Village Bagels)
- Da Albert Cuyp natuurlijk
Overigens afgelopen weekend de broodjes van de Coffee Casa ontdekt. Erg goed. Dus dat lunch/broodje zit wel goed. Ook bij 'kok op stelten' verkopen ze broodjes.